14 juli 2012

VAD I HELVETE?

Jag skrev en kommentar på en annan blogg om att jag tycker att djurparker är bra,
eftersom de bevarar de utrotningshotade djuren.
Den som har den bloggen skrev om vargattacken,
vilket jag tycker var sorgligt,
men herregud,
vargen är ett rovdjur,  känner det sig hotat går den till attack,
vad fan trodde du?
Om någon hotar dig eller din familj (flock) står du bara å tittar på eller gör du nåt åt saken?
Den här människan verkar inte vara riktigt klok i huvudet, alltså,
Den har själv en hund men antyder att djuren ska vara fria i naturen.
Hmm, ja? Du hade en hund sa du?
STOOOOOOOOORT SKÄMT!
Den tycker att jag "gäller" för att jag skrev min åsikt,
går man in till ett rovdjur får man fan skylla sig själv om man blir dödad,
oavsett situation.

Just det,
denna underbara människa tycker att man ska skrota jakten - HELT.
All jakt, legal som illegal.
Då undrar jag vad hennes problem är,
människan har jagat i alla tider,
vad skulle hända om man bara slutade sådär?
Den antyder även att JAG är för vargjakt, eh va sa du sa du?
Vad fan har vargjakt med djurparker att göra,
du skrev det inte ens i samma inlägg.
Hade du gjort det hade det vart en sak,
men att dra alla hårståna från kammen bara för att du TROR något,
det är så jävla fel.
Det borde fan va lagligt att skjuta sådana som dig.
Inte för att jag skulle göra det,
jag skjuter inte hyndor :)

Jag är så jävla förbannad nu så jag sitter fan å skakar!
Jävla bitterfitta.
Skaffa dig ett liv och välkomna verkligheten,
för den verkar du fan inte leva i.


1 kommentar:

  1. Jag förstår dig i din åsikt där.
    Tråkigt att se djuren i djurparker, ja det är det. men är det för att bevara en art eller får oss att förstå dessa djur mer.Då är det okey.

    Sen är det tråkigt bara att hon inte vill ha jakt lagligt. Som du sa har man gjort det i alla århundraden. Skulle man nu sluta med det skulle sjukdomar lättare sprida, och fortare bland alla djuren. Jägaren är en hobby ett intresse, men också ett ansvar då troligtvis den här människan du snacka om. Inte har vart ute om vintrarna och stödfodrat viltet när dom inte hittar någon mat. Det är en jägares plikt att hjälpa djuren också, det handlar inte bara om att döda...utan att rädda också.

    Delar din ilska

    SvaraRadera