6 aug. 2012

Rökare VS. judar

Nu har de "kloka" politikerna kommit på att ja-vi-tar-bort-rökningen-på-uteserveringarna.
Okej, rökarna får inte röka inne, på en del arbetsplatser är det förbjudet, på en del ställen i städer är det förbjudet, inomhus är det förbjudet.
Det finns inte ens rökrum inomhus längre.
Då undrar jag,
är vi rökare sämre människor för att vi brukat tobak?
Är det okej att snusa inomhus, på arbetsplatser, inne i städerna, inomhus?
Nu kommer någon idiot säga att ja men snus skadar ingen annan än snusaren själv,
men där sket du i det blå skåpet.
Jag är tillsammans med en snusare, har vart i tre år.
Jag mår fortfarande illa när han ska ta en snus å jag känner lukten av att.
Jag mår också jävligt illa om jag ser någon på stan som har pillat in en prilla ala Ronny &Ragge stil där det rinner snus ut genom käften på personen.
Är jag illegal för att jag röker?
-Nej, eftersom det INTE är förbjudet att röka.
Förbud sätter man till saker som är förbjudet,
slå ihjäl människor, misshandla djur, slå barn, köra för fort.
INTE rökning.
Den dagen de sätter förbud mot att röka, att det är illegalt, då accepterar jag det.
Inte nu.
Snart kommer det bli så som Adolf Hitler förbjöd judarna,
vi rökare kommer inte få gå ut efter klockan åtta för att ta en cigg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar