12 sep. 2012

Terrorist-attacken VS. Anna Lindh

Mijailo Mijailovic, vem känner inte till det namnet? 
Du som inte gör det, det är namnet på personen som mördade vår utrikesminister 2003.
Den 10 September blev Anna Lindh knivhuggen på NK i huvudstaden Stockholm, den 11 September dog hon på Karolinska.

Samma dag, den 11e September, hände en annan stor sak i världen.
Två kapade plan flyger in i twin towers i Amerika. 
Det blev genast stor uppstådendelse runt detta och det kändes lite som att folket glömde bort att en stor politiker just blivit knivhuggen av en icke svensk person, med tydliga psykiska störningar. 

Jag minns att jag var i skolan och vi hade en tyst minut för de skadade och mördade i terrorist-attacken, men ingen sa ett knyst om det som hänt i Stockholm. 
Säkert för att de tyckte att vi var för unga för att förstå, tyvärr.

Var inte händelsen i Sverige lika häftig som den i USA? 
Var mordet på Anna Lindh mindre värt än det i USA?
Jag vet, jag vet, det var otroligt många oskyldiga människor som dog i terroristattacken men spelar det någon roll om det var en person eller 20000 personer? 

Människor dör varje dag, av svält, krig och olyckor.
Det är något som händer varje dag, det är för vanligt, om ni förstår vad jag menar.
Med det antyder jag inte att det är rätt åt människorna, eller att jag är rasist (som jag vet att någon dumskalle skulle kasta ur sig).
Jag menar att det är för vanligt, det händer för ofta. Folk orkar inte lyssna eller bry sig längre.

Tidningarna skriver då och då om någon neger som svalt ihjäl där och så var det en taliban som våldtog någon där, ja men sen förstår ni, då var det en amerikansk krigshjälte som kom hem från Irak efter två år, men det var synd om honom, för han hade förlorat en arm i kriget.
I kriget han var så oskyldig i, eftersom han bara hade skyddat sitt land från krig, fast han var i ett annat land. 
Ska jag vara ärlig förstår jag verkligen inte vad alla jävla jänkare har där borta och göra, 
ta hand om ert eget land istället, åk inte iväg. 
Ni är inte alls oskyldiga, inte på något sätt.
Du tycker det är synd om din soldatväns fru, eftersom din vän dog i kriget.
Du skickar blommor och säger att du kan hjälpa till med ekonomin.
Har du tänkt på hur många pappor du själv dödat? 
Hur många barn du gjort föräldralösa? 
Hur många mammor du våldtagit och hur många barn du kan ha i landet du ska skydda USA ifrån? 


Visst, är ni inte där är det stor risk att terroristerna kommer till er istället, 
men varför kan inte varje jävla land ha sina jävla soldater hemma, istället för att de ska ut och fara över hela världen? 
Det slutar bara med krig.

Jag tycker inte om soldater, oavsett vilket land de härstammar från.
De tror att de är störst, bäst och vackrast.
De kan allt, de vet allt.
De är bäst på allt.
I Sverige har vi ett namn på ett sådant tankesätt.
Idioti. 



Det kändes bra att få skriva av sig lite kan jag säga, 
fast att det kanske började bra och slutade mindre bra, 
nu har ni iallafall fått en liten insikt i hur det går till när jag tänker.
Inget som hänger ihop, nu tänker jag på det och då kommer jag att tänka på det.
TÄNK på det, innan ni dömer mig för hur jag är, 
nästa gång.
:) 
Nu ska jag sova tror jag, är trött och imorn ska jag på praktiken. 
Önska mig lycka till, och ni.
Ta inget personligt nu, detta är inte riktat till någon och jag menar inget illa, 
jag berättar för er vad som rör sig i en 21 årings huvud. 
:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar