26 feb. 2013

Hur beter man sig?

Tänkte på en sak när jag stod och diskade förut.
När man är hos folk, man kanske har druckit en kopp kaffe och snackat lite skit.
När man ska gå sen, är det inte ganska "normalt" att man plockar undan koppen efter sig?
Man behöver ju inte skölja ur den och allt, men att flytta den från bordet (eller vart man nu suttit) och ställa den på köksbänken (om man har en sådan), det kan väl inte vara för mycket begärt, eller är det det?
Tillhör det bara lite enkel folkhyfs?
Jag tycker iallafall att vare sig man har druckit kaffe eller käkat råbiff, nog fan ska man plocka undan efter sig!
Visst, de flesta brukar säga: "Låt det stå, jag tar det sen" men erkänn tyst för er själva att nu bannar er själva sen när ni ska plocka undan det?
Jag gör nästan alltid det.
Eller ja, inte när man plockar undan det, snarare när man ska diska skiten.
Vi har ingen diskmaskin som gör det åt oss, om man inte räknar mig som en ;)

Däremot kan jag känna, att om jag ber dem som har ätit hos oss att plocka undan och skölja av tallriken,
då gör man bara det?
Det är väl inget man glömmer?
Om jag äter borta visst sköljer jag av tallriken och finns det diskmaskin och den är skitig visst ställer jag in i den utan att tjafsa! Gör inte du? 

Konstiga saker man kan tänka på när man diskar...En sak till ni kan erkänna för er själva..När man väl satt igång och diska eller tvätta tex, visst är det väldigt rogivande?
:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar