24 apr. 2013

Det är så mycket!

Det är så mycket jag vill få ur mig, så mycket jag vill skriva av mig.
Ibland är det så svårt att veta hur man ska skriva för att ni skall förstå,
vad får man skriva och när har man sagt för mycket?
När tar mitt privatliv slut och vad kan jag dela med mig av?
Folk har delade meningar av mig, det vet jag.
varför är det så?
För att jag delar med mig för mycket?
För att jag säger vad jag tycker?

Oavsett vad folk tycker om mig vet jag att det finns människor i min närhet som inte bryr sig ett skit om vad jag säger eller gör. De älskar mig ändå.
Jag skulle kunna säga hur dåligt jag mår när människor snackar skit bakom min rygg, men det är jag inte ensam om! Jag skulle kunna säga hur ledsen jag blir när människor i min närhet behandlar mig som en påse skit men inte heller det är jag ensam om.

Det kanske är bättre att inte säga någonting alls?
Då retar jag inte upp någon, då säger jag inte för mycket.

Ni för nöja er med en bild istället.

Foto: Therese Karlsson  :) 




1 kommentar:

  1. Nä det är som du skriver. Man ska så klart skriva från sitt hjärta, men vissa åsikter eller vad som händer bör tyvärr förbli oskrivet ibland. Jag har alltid haft mamma som kollat vad jag skriver och fotar, som säger till mig "Det kanske är bättre du ta bort det där och ändra det där". Allt för att hålla mig lite anonym.

    För det finns knäppgökar där ute, folk som bara väntar på att man ska skriva något så dom genast kan göra livet surt för en. Jag har dock inte vart med om det än (Förutom våran lilla fight för något år sen;))... kanske kan det bero på mammas hjälp, att jag har lärt mig vad som kan skrivas.

    Jag tycker om dig som du är Fia, och jag bryr mig inte så hårt över dina åsikter om dom så är mot mina. Vi tycker och tänker alla olika, och det måste man förstå och acceptera. Sen finns det människor som inte alls kan acceptera andras åsikter och levnadsstil.
    Du är som du är Fia och varför ska folk ändra dig? För mig är du Fia, och du ska inte vara någon annan.
    Däremot bryr jag om mig när du har jobbigt osv.
    Jag är tyvärr inte den som alltid ringer och kollar upp dig. Tyvärr. Men du ska veta att jag finns alltid i dina närheten, om det är så är 10 mil eller mer.

    SvaraRadera