19 maj 2013

Ångest

Något som för dig är helt normalt, kan för mig vara väldigt jobbigt.
När jag säger att jag ska orka ta itu med något, menar jag inte att jag är lat.
Jag menar att det är psykiskt påfrestande för mig, jag mår dåligt, blir stressad, får prestationsångest.
När människor klappar mig på huvudet och säger, ryck upp dig, det klarar du, mår jag ännu sämre.
Att inte kunna nå upp till människors förväntningar är något av det värsta jag vet.
Vet inte hur jag ska förklara för att ni ska förstå, ni som aldrig haft problematik liknande detta kanske aldrig kan, men ni som haft/har det vet hur det är.
Ni vet de där bilderna som cirkulerar på Facebook, "varje dag är en kamp", oavsett sjukdom är det sant.
Varje dag är en kamp och att människor inte kan inse att alla inte är lika starka som de ser ut, är otroligt frustrerande.
Jag kan inte få alla att förstå men jag kan dra mitt strå till stacken och förklara hur det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar