26 juni 2013

Svensk sommar

Idag är det en sån där riktigt svensk sommardag. 
Det är varmt, fåglarna kvittrar och solen skiner..Bakom molnen. Framför molnen är det grått och trist och det känns mest som en varm höstdag. Översvämning på många ställen i södra Sverige..jaja, varför klaga, finns ju alltid de som har det sämre. 
Finns ju dem som inte har nåt vatten alls så varför klaga när vi får för mycket av det? jag menar, lite vatten har väl ingen dött av. 
Njae, bäst att hålla god min och inte klaga för rätt var det är kommer det någon moralkärring och hutar med fingret och säger "aja baja, tänk på de fattiga barnen som inte har någonting".
 Ja okej, jag skall tänka på dem nu när jag går i mina 1300kr gummitövlar och plaskar runt i vattnet med min Nikon. 

Äh, sorry om jag låter oförskämd men har sån jävla mensvärk. 
Drar till Maxi och handlar mat istället, har jag tur kanske det står någon snäll farbror utanför köpcentret och tigger pengar till fattiga familjer på andra sidan jordklotet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar