13 juli 2012

Tvätt och städdag :)

Är så himla sugen på att baka!
Idag blir det sockerkaka, drömmar och Lenas kluttkakor
som jag tänkte frysa in om det skulle komma folk.
Tänkte även göra negerbollar som man kan ha att mumsa på om man blir sugen på något.
Scones till ikväll och muffins, har inte kommit på riktigt vilka muffins jag tänkte göra än bara,
förslag? 
Vi har ju ett litet körsbärsträd på trädgården men eftersom jag för några dagar sedan gjorde kladdkaka med körsbär har jag redan plockat de som var tillräckligt mogna och köpa färska bär - NEJ TACK!
Då väntar jag hellre tills våra blir härligt mörkröda, nästan svarta, innan jag bakar !

Tvättar gör jag också idag,
jag tycker det är ganska rogivande faktiskt!
Det är något jag blir lugn av,
att tvätta och städa i min egen takt.
Hänga tvätt är nog något av det bästa jag vet.
Ni som känner mig vet ju att jag inte är som alla andra,
så jag brukar hänga tvätt när det regnar!
Precis som Pippi, precis som Pippi.

Jag har en jättesöt pelagon jag tänkte ta kort på och visa för världen,
det är ett långt skaft (vad heter det som blomman växer på ?) och två lite mindre, raka men ändå böjda.
Högst upp på alla tre är det en blomma på varje.
Verkligen jättesöt, tre år gammal och rosa :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar